DISTANČNÍ VÝUKA
Zdravíme všechny rodiče, nejen předškolních dětí
Mateřské školy mají povinnost poskytovat vzdělávání distančním způsobem dětem, pro které je předškolní vzdělávání povinné, a to po dobu uzavření MŠ, popřípadě za předpokladu, že při běžném chodu MŠ chybí většina dětí předškolního věku.
Na této stránce budeme přidávat jednoduché úkoly, náměty a nápady, jak s dětmi doma pracovat. Zapojit se mohou také mladší děti (ty to však nemají povinné).
Prosíme rodiče, abyste dětem vytvořili jednoduché portfólio, které si děti mohou sami vyzdobit (polepit, pomalovat apod. – využití vlastní tvořivosti a fantazie).
Co budete doma během distančního vzdělávání potřebovat?
Nejedená se o nic výjimečného
-
- chvilka času
- pastelky, popřípadě lepidlo a nůžky, papír
- dobrou náladu
- tiskárnu
Pokud nemáte k dispozici tiskárnu, nezoufejte. Veškeré úkoly budou zadávány jednoduše, proto postačí chvilka času na překreslení (pokud bude potřeba – např. jednoduše graficky ztvárněný pracovní list).
Společně to zvládneme.
Inspirace, nápady, tvoření pro volné chvíle doma s dětmi – nejen s předškoláky
Vytvořila jsem na instagramu profil s názvem skolicka.ms, kam budu průběžně přidávat pracovní listy (na grafomotoriku, prostorovou orientaci, procvičování barev, počítání, apod.) nápady, také jednoduché tvoření, pohybové chvilky atd.
Můžete se mrknout a inspirovat se. Budu ráda za jakoukoli zpětnou vazbu. Nezapomeňte dát sledovat, ať Vám nic neuteče 🙂
odkaz na instagramový profil: https://instagram.com/skolicka.ms?r=nametag
TÝDEN 5. 4. – 9. 4. 2021
Téma: Brzy půjdu do školy
Hodně štěstíčka u zápisu. A protože teď už jenom chviličku a budeš prvňáčkem, tak zkus zvládnout aktivity a úkoly, které jsme si pro tebe připravili na tento týden.
Nezapomeň si každý svůj úkol podepsat vlastním jménem.
A než začneš, tak se vždycky pořádně protáhni.
Pohybové chvilky
Hlava, ramena, kolena, palce
Básnička s pohybem – „Brambora“
1. Básnička
Popros dospělého, aby ti básničku přečetl. Můžeš se ji i naučit, pokud budeš chtít 🙂
2. Grafomotorický list
Úkolem – Dostaň žábu, rybu a čápa na druhou stranu. Nezapomeň – jedním tahem, uvolněné zápěstí a správný úchop tužky.
3. Sluchové vnímání
4. Zraková diferenciace
5. Více x méně – určování počtu
6. Pracovní činnost – hledání obrázků, které k sobě patří
Úkolem: Vezmi si nůžky a rozstříhej obrázky podle čáry. Poté zkus najít dvojice obrázků, které k sobě patří (př. stůl x židle).
Kartičky poté můžeš využít na hru – PEXESO.
7. Hudební činnost
Úkolem: Zazpívej si doma jednoduché písničky, které znáš. Zpívání pomáhá dobré náladě 🙂
8. Rýmy
9. Geometrické tvary
TÝDEN 29. 3. – 2. 4. 2021
Téma: Velikonoce
1. Velikonoční koledy:
Opakování – Pamatuješ si jednoduchou velikonoční koledu z minulého týdne?
Jestli chceš, můžeš se naučit ještě jednu. Je delší, ale je moc hezká.
2. Pohádka “ Jak se pomlázky ztratily“
3. Prostorová orientace – „Pomůžeš zajíčkovi?“
Úkolem: V každém řádku jsou tři květiny.
- Uhádneš, co je to za květiny?
- Zakroužkuj jednu z květin, která se liší od ostatních (je natočená na jinou stranu než další dvě).
4. Dostane se zajíček k vajíčkům?
Úkolem: Pomoz zajíčkovi dostat se ke svým vajíčkům (kraslicím). Vede k nim pouze jedna cesta. Našel /našla si? Paráda 🙂 Tak teď si můžeš obrázek vybarvit. Nezapomeň se podepsat.
5. Vyrábění velikonočního beránka
Úkolem: Vyrob si svého beránka. Budeš potřebovat: vatu nebo bílý papír, lepidlo, pastelky nebo fixy.
-
Dodělej beránkovi vlnu. Použít můžeš kousky vaty nebo bílého papíru, z kterých vytvoříš v ruce kuličky a nalepíš je na beránka.
-
Dokresli na obrázek travičku, mráčky, sluníčko, kytičku … co tě napadne. A nezapomeň vybarvit beránkovi nožky.
6. Pohybová chvilka
Úkolem: Zvládneš během celého týdne splnit každý chlíveček? Pokud ano, nezapomeň si ho odškrtnou, aby si věděl/a, co si všechno zvládl/a.
7. Pohádka o Kohoutkovi a slepičce
Úkolem: Pomoz dospělému přečíst pohádku. Co se stalo v pohádce? Dopadla pohádka dobře?
8. Hudební chvilka „Běžela ovečka“
Úkolem: Nauč se jednoduchou písničku.
9. Grafomotorický list:
Úkolem: Obtáhni si nejprve v řádku vzor – poté se snaž pokračovat do konce vajíčka. Dej si záležet, tužku drž správně. Použij na každý řádek jinou barvičku, aby Ti z vajíčka vznikla barevná kraslice.
PROCVIČOVÁNÍ K ZÁPISU / DO ŠKOLY:
1. Jak se jmenuje dnešní den? Každý den si to připomeň.
Úkolem:
Každý den v týdnu má určitou barvu. Zkus si s maminkou vyjmenovat dny v týdnu, pojmenovat barvy. A každý úkol, který tento týden splníš a zařadíš do svého portfólia – označ puntíkem správné barvy (podle dnu, kdy si úkol vypracovával) – to už znáš 🙂
2. Školákov – procvičování
Řazení podle velikosti – od největšího po nejmenší.
3. Podpis
Nezapomeň se na všechny svoje úkoly a výrobky podepsat.
4. Slabikování
Úkolem: urči počet slabik – vytleskej si. Vybarvi správný počet puntíků.
DALŠÍ NABÍDKA AKTIVIT
Velikonoční zdobení
Nezapomeň se nám pochlubit fotkami nebo videem, které můžete zasílat na e-mail: denisa.pokorna@zs-zdarec.cz
TÝDEN 22. 3. – 26. 3. 2021
Téma: Velikonoce
1. Co jsou to velikonoce?
Velikonoce jsou svátkem jara a pro většinu z nás bývají spojené s tradicemi jako je pomlázka, zdobení kraslic, pečení beránka apod. Velký význam mají ale také pro všechny křesťany na celém světě. Velikonoce totiž oslavují zmrtvýchvstání Ježíše Krista.
Všichni ale známe velikonoční pondělí, který je pro vás všechny hlavně ve znamení pomlázky a hodování. Kluci chodí holky vyšlehat, aby byly po celý rok krásné a zdravé. Za odměnu pak kluci dostanou ručně malované vajíčko. Kluci u hodování říkají koledu, aby si zasloužili nějakou odměnu.
Velikonocům předchází období 6 postních nedělí. Každá má svoje jméno a je spojená s nějakou tradicí. ČERNÁ, PRAŽNÁ, KÝCHAVNÁ, DRUŽEBNÁ, SMRTNÁ, KVĚTNÁ.
Květná neděle je poslední – světí se kočičky, přináší se jaro do vsi, zdobí se větvičky.
Po ní nastává PAŠIJOVÝ TÝDEN :
MODRÉ PONDĚLÍ – volný den, lidé by neměli nic dělat
ŽLUTÉ ÚTERÝ – v chalupách se uklízelo
ŠKAREDÁ STŘEDA –nikdo se nesměl na nikoho mračit, aby se nemračil po celý rok
ZELENÝ ČTVRTEK – připravuje se jídlo ze zelené zeleniny nebo bylin, abychom byli zdrávi po celý rok
VELKÝ PÁTEK – ráno se chodilo umýt do potoka, země se otevírá a vydává své poklady. Je to den Kristova ukřižování.
BÍLÁ SOBOTA – připravovaly se velikonoční mazance, beránky
VELIKONOČNÍ NEDĚLE (Boží hod velikonoční) – tento den vrcholí velikonoční svátky, peče se nádivka.
VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ – chodí se na koledu s ozdobenými pomlázkami
2. Pohádka o velikonocích – zajíček Kuliferda
Úkolem:
- O čem pohádka byla? Jak to skončilo?
- Vzpomeneš si, které kytičky se objevily v pohádce?
- Jaká zvířátka?
Po kliknutí na obrázek se zvětší 🙂
3. Nauč se jednoduchou velikonoční koledu
4. Pohybová chvilka
- Rozehřátí těla, jednoduché pohyby – rozcvička s Kájou a Bambuláčkem
2. Udělej 5 dřepů každý den
3. Utíkej se proběhnout
Vyběhni na zahradě nebo na procházce. Zkus si dát se sourozencem nebo dospělým závody. Vyzkoušej cval stranou.
Tak kdo vyhrál? 🙂
5. Vyrábění – jarní pexeso
- Poznáš, co je na obrázcích? – Zkus vytleskat každý obrázek na slabiky (STRO-ME-ČEK apod.)
- Popros maminku nebo tatínka, aby ti obrázky dvakrát vytiskli.
- Na tobě je, aby sis vzal/a pastelky a krásně, barevně, si obrázky vybarvil/a.
- Máš už obrázky vybarvené? Vezmi si nůžky – a podle čáry si každý obrázek vystřihni.
- Hurá! Můžete si společně zahrát pexeso.
6. Procvičování barev, čísel, jemné motoriky
Úkolem:
- Poznáš co je na obrázku?
- Umíš napočítat do 9? Zkus to.
- Pojmenuj všechny barvy, které budeš na obrázek potřebovat.
- TĚŽKÝ ÚKOL: Zkus napsat z druhé strany obrázku čísla – od 1 do 9.
- Nezapomeň se podepsat 🙂
7. JARNÍ HRA
- Zahrajte si doma společně jarní hru (potřebuješ figurky a hrací kostku)
- Procvičení dovedností, znalostí apod. = zapoj hlavičku a snaž se si vzpomenout 🙂
Postup hry:
Každý hráč hodí kostkou – podle čísla, které padne – posune se na správné políčko, kde musí splnit jednoduchý úkol.
Po rozkliknutí obrázku se hra zvětší – pro kvalitnější tisk 🙂
Kdo vyhrál? 🙂
8. Písnička – Velikonoční
- Zkus si doma s maminkou nebo tatínkem zazpívat 🙂
9. PROCVIČOVÁNÍ K ZÁPISU / DO ŠKOLY:
1. Jak se jmenuje dnešní den? Každý den si to připomeň.
Úkolem:
Každý den v týdnu má určitou barvu. Zkus si s maminkou vyjmenovat dny v týdnu, pojmenovat barvy. A každý úkol, který tento týden splníš a zařadíš do svého portfólia – označ puntíkem správné barvy (podle dnu, kdy si úkol vypracovával) – to už znáš 🙂
2. Školákov – procvičování
1. Navlékání korálků
- Procvičování barev (Jaké barvy mají korálky?)
- procvičování počítání:
-
- spočítej, kolik korálků je na náhrdelníku dohromady
- Kolik korálků je červené barvy? Modré? Zelené? Žluté?
-
Úkolem: Na začátku si vyber obtížnost, zkus prvně nejlehčí (se dvěmi barvami) a dojdi až ke 4 barvám.
Navlékat korálky (přetažením) musíš podle správného pořadí. Popros dospělého, aby ti hotový náhrdelník zkontroloval 🙂
2. Obrázkové skládanky
Úkolem:
Nejprve si vyber sadu obrázků na skládání podle náročnosti.
Klikni na dvě libovolné kartičky. Označené kartičky si vzájemně vymění umístění.
TÝDEN 15. 3. – 19. 3. 2021
Téma: Jaro jako jedno z ročních období
Dobrý den, milé děti.. už je to třetí týden, co se nemůžeme vidět. Věříme, že si vedete s úkoly dobře a moc se těšíme až se na vaše portfólia podíváme.
Venku nám začíná svítit sluníčko, už se pomalými krůčky blíží jaro. To si tento týden připomeneme. Tak si držte klobouky a jdeme na to! 🙂
1. Roční období – JARO
Pomalu nám končí zima… Víte, jaké nám začíná roční období? (Jaro, léto, podzim, zima)
Co se na jaře děje s přírodou? (už nepadá sníh, otepluje se, svítí sluníčko, rozkvétají stromy, první květiny, vracejí se ptáci ze zimních krajin apod.)
Jak se oblékáme? (odkládáme pomalu zimní bundy, boty, rukavice, svetry apod.)
Pomůžou ti obrázky… povídej si s dospělým o obrázcích, co na nich vidíš, co máš na jaru rád, co se ti líbí apod.
Znáš nějakou tradici, která patří k jaru?
- Vynášení Morany – Lidový zvyk, který se drží především na vesnicích. Jedná se o zahánění zimy a vítání jara. Moranu představuje většinou vyrobená figurína, která se hází do řeky, aby odplavala společně se zimou. Pamatuješ si, jak jsme ji byli vynášet společně se školou?
- Omalovánka – můžeš si svou Moranu vybarvit, pokud budeš chtít 🙂
- Velikonoce jsou svátkem jara a pro většinu z vás jsou spojené s tradicemi jako je pomlázka, kraslice, beránek. Všichni známe především Velikonoční pondělí, které je ale pro vás všechny hlavně ve znamení pomlázky a hodování. Kluci chodí holky vyšlehat, aby byly po celý rok krásné a zdravé. Za odměnu pak kluci dostanou ručně malované vajíčko. O tomto svátku si budeme společně ještě povídat.
2. Básnička
Úkolem: Tuhle jednoduchou básničku jsme se společně loni na jaře učili. Vzpomínáš si? Tak si ji nezapomeň připomenout.
František Hrubín – „Jaro“
„Táta včera na venku
našel první sněženku,
vedle petrklíč,
zima už je pryč.“
3. Pohádka na dobrou noc
Zpěváčkova pohádka – Ludmila Lujková
„Bylo jednou voňavé a zpěvavé království Jarní a v tom království vládl král Jarňáček Zpěváček. Vždy začínal vládnout 21. března. Královské žezlo dostal od královny Zimy Běloučké. Mnoho a mnoho let bylo vše vpořádku, ale letos se staly prapodivné věci. V první den své vlády se král Jarňáček Zpěváček oblékl do svého královského šatu, na hlavu si dal voňavou kytičkovou korunu, a když mu paní královna Zima Běloučká předala královské žezlo, chtěl začít zpívat jarní píseň Travička zelená, to je moje potěšení… Ale co to? Nevyšel z jeho úst ani hlásek. Všichni v Jarním království byli smutní a přemýšleli, co se to králi mohlo stát. I paní Zima byla z toho smutná tak, že rozfoukala bílý oblak sněhu na zem a všichni lidé a děti byli překvapeni rázem. Tů tů tů tů tů! Auto s paní doktorkou Sovou Moudrou přijelo do Jarního království. Paní Sova prohlédla krále Jarňáčka Zpěváčka a začala přemýšlet a vymýšlet, jak by mu pomohla vrátit hlas. Přemýšlela a přemýšlela a tu jí někdo do ouška šeptá tichým hláskem: „Paní Sovo Moudrá, to jsem já, skřítek Chytrolínek, já vím co se stalo panu králi. On se napil studené vody ze studánky Zimánky, místo aby se napil ze studánky Jarňánky.“ „Děkuji ti skřítečku Chytrolínku, aspoň vím, jak ho mám léčit.“ Paní Sova zavolala královy pomocníky Skřivánka a Kosa. Poprosila je, aby letěli ke studánce Jarňánce, nabrali do zobáčku jarní vodu a dali jí napít panu králi. Ještě než odletěli, tak jim připoměla, jaké kytičky kvetou u studánky Jarňánky – bledulky, sněženky a petrklíč – ten je k jaru klíč. Skřivánek s kosem se rozloučili se Sovou Moudrou a letěli přes kopce, lesy a pole, až byli dole u studánky Jarňánky. Nabrali do zobáčku jarní vodičku, odpočinuli si chviličku a letěli přes kopce, lesy a pole zpět do Jarního království. Tam už je všichni očekávali. Paní doktorka Sova Moudrá poprosila Kosa a Skřivánka, aby dali napít jarní vody králi Jarňáčkovi Zpěváčkovi. Hned po prvním doušku král vyskočil úplně zdravý a začal zvučným hlasem zpívat píseň Travička zelená. A celé jeho království s ním zpívá a jaro vítá! Paní Zima si šla odpočinout, přikryla se zimní peřinou a spinká, spinká, spinká a zdá se jí bílý zimní sen… A teď děti po pohádce šupky dupky do postýlky, přikryjte se jarní voňavou peřinkou, král Jarňáček Zpěváček vám bude zpívat houpavou písničku: Houpy hou, houpy hou, sny k vám, milé děti, plují noční oblohou, houpy hou, houpy hou… Byl tam Květinkový kopec, na něm voňavý zvonec, na ten zvonec zazvonili – bim bam bim, a Zpěváčkovy pohádky je konec, bim bam bim…“
4. Povídání si o pohádce
- Pamatuješ si pohádku, kterou ti maminka nebo tatínek četli před spaním? O čem byla? Co se tam stalo? Jak to skončilo? Jakou písničku chtěl král Jarňáček zpívat?
- Zazpívej si písničku „Travička zelená“
5. Tvoření – „Jarní klíč“
Jaro ťuká na vrátka…. ale zima se tu stále zdržuje…
Pomůžeš přírodě pomoct a odemknout JARO kouzelným klíčem? … Ale kde takový klíč vezmeš? Si šikulka, určitě si poradíš.. a ten pravý kouzelný klíč vyrobíš. Ale pozor, není to ledajaký klíč… musí být jarní…
Úkolem: Popros dospělého, aby ti okopíroval nebo překreslil veliký klíč (na karton, A4 papír, čtvrtku apod.). Klidně si svůj klíč můžeš nakreslit sám, je to úplně na tobě. Ale pozor…
Důležité! Aby se tvůj klíč stal kouzelným, musíš ho ozdobit vším, co ti připomíná jaro. Můžeš ho pomalovat nebo polepit jarními obrázky (sluníčko, ptáčci, květiny, rozkvetlé stromy, apod.). Nezapomeň klíč vystřihnout a těšit se na to pravé jaro.
Moc se těšíme, na vaše jarní kouzelné klíče.
6. Pohybová chvilka
Skákání panáka
Úkolem – Máš doma křídy? Nakresli s dospělým velkého skákacího panáka. Nezapomeň nám ho vyfotit, abychom viděli, jak se ti povedl 🙂
Pokud křídy nemáš, nevadí, panáka si vytvoř z provázku, přírodnin (klacky, kamínky apod.) – využij vše, co máš po ruce 🙂
No a jdeme na to! Nauč se skákat:
- snožmo (nožky u sebe)
- po jedné noze (zkus nohy vystřídat, jedna nožka bude vždycky těžší)
7. Hra “ Čáp ztratil čepičku“
Zahrajte si doma s celou rodinou tuhle jednoduchou pohybovou hru. Můžou hrát všichni, je to jednoduchá hra 🙂 a především si krásně procvičíte barvy.
Popis hry: Zvolí se jeden hráč, který se stane čápem. „Čáp“ si stoupne na jednu stranu, ostatní naproti němu, na druhou stranu.
Všichni klapou nataženýma rukama před sebou (zobák čápa) a říkají hromadně říkanku:
„Čáp ztratil čepičku,
měla barvu barvičku….“
Barvičku dopoví čáp (např. modrou)
Úkolem ostatních je co nejrychleji tuhle barvu kdekoli na sobě nebo i v okolí najít a dotknout se jí (stačí jedním prstem). Čáp vybíhá proti ostatním, a snaží se chytit ty, kteří barvu nevidí a nedotýkají se jí. Čápem se stává ten, kdo je chycený. Hra se opakuje.
NÁROČNĚJŠÍ = nebojte se používat i slovo „světle“ a „tmavě“
8. Pracovní list
- Rozvoj jemné motoriky (správný úchop tužky)
- nezapomeň se podepsat
9. PROCVIČOVÁNÍ K ZÁPISU / DO ŠKOLY:
1. Jak se jmenuje dnešní den?
Úkolem:
Každý den v týdnu má určitou barvu. Zkus si s maminkou vyjmenovat dny v týdnu, pojmenovat barvy. A každý úkol, který tento týden splníš a zařadíš do svého portfólia – označ puntíkem správné barvy (podle dnu, kdy si úkol vypracovával) – to už znáš z minulého týdne 🙂
2. Školákov – procvičování
1. Procvičování počítání do 6ti
Zvládl/a si to vše bez chyby? Jestli se tam nějaká chybka objevila, nezoufej a zkus to znovu 🙂
2. Procvičování – zrakové vnímání
3. Procvičování – zrakové pexeso
- Procvičování barev (odlišování světlých a tmavých odstínů)
TÝDEN 8. 3. – 12. 3. 2021
Téma: První jarní květy
Tak a máme tu druhý týden. Doufám, že si vedete skvěle a vše zvládáte na jedničku. Pokud potřebujete s něčím pomoci nebo poradit, můžete se na nás kdykoli obrátit.
Tento týden ještě zůstaneme u jarních květin a trošičku se zaměříme na přípravu k zápisu do školy, který už se blíží.
1. Básnička:
- zopakuj si básničku z minulého týdne („Jaro“)
- nauč se novou básničku: „Petrklíč“
2. Poznáš, které květiny jsou na obrázku?
Úkolem:
- pojmenuj květiny (kolik si jich poznal/a?)
- zkus vytleskat každý název květiny na slabiky (např. TU-LI-PÁN)
- Kolik slabik si napočítal u každého názvu? (př. TU-LI-PÁN = 3 SLABIKY) – zkus napsat číslo počtu slabik do obrázku sám
- Která květina ještě kvete na jaře a chybí tu? (např. petrklíč, bledule apod.)
3. Hudební chvilka
1. (dobrovolné)
- zazpívej si s maminkou, tatínkem, dědečkem babičkou,… jednoduché písničky
- zopakuj si písničku „Sněženky“
2. Velký muzikant a zpěvák/zpěvačka
Úkolem:
- Níže na videích je mnoho lidových písniček, které určitě znáš. Zkus si některé z nich, které se ti líbí, zazpívat.
- Najdi si svůj „hudební nástroj“. Popros maminku, jestli ti půjčí z kuchyně pokličku a vařečku nebo si vezmi dvě pastelky… a zkus písničku doprovodit (zahrej si na muzikanta)
- Hrát můžeš taky na své tělo, jako to děláme ve školce (na nohy, ruce, ramena apod.)
4. Pohybová chvilka
Úkolem:
1. rozcvič se pohybovou písničkou „Hlava, ramena, kolena, palce“
2. Skoky přes švihadlo
Máš doma švihadlo? Pojď si zaskákat a napočítej, kolikrát si zvládl/a švihadlo přeskočit. Jde to? Svůj nejlepší výsledek si poznamenej do svého portfólia, ať se ve školce můžeš pochlubit 🙂
Nemáš doma švihadlo? To nevadí. Švihadlo lze nahradit, maminka ti určitě poradí.. pokud nemáš doma nic, čím ho nahradit… NEZOUFEJ. Dej si nějaký kus látky, provázku, … na zem a zkoušej přeskakovat dopředu, dozadu .. aniž bys šlápl na látku/provázek.
5. Jarní procházka
Venku bývá krásně, i když se má tento týden trošku ochladit, nám to nevadí. Pobyt na čerstvém vzduchu je velmi důležitý, především v této nelehké době. Proto vyběhni na zahrádku nebo utíkej s maminkou nebo tatínkem na krásnou procházku.
Úkolem: Zkus se rozhlížet, hledat. Zaškrtni si, co si venku viděl/a, co si potkal/a.
6. Pohádka
Úkolem:
- O čem byla pohádka?
- Za co se vydával král Miroslav na zámku u princezny Krasomily?
- Byl šikovný?
- Co dal jako dárek princezně Krasomile?
- Starala se Krasomila o zpívající květinu dobře?
- Změnila se princezna?
- Které květiny mohl zahradník (král Miroslav) na zámku pěstovat?
- Jaké z nich, které si řekl/a, kvetou na jaře?
7. Grafomotorické cvičení
Úkolem:
- Jaké květiny jsou na obrázku?
- Dokresli tulipány (krásné obloučky, můžeš obtáhnout celý obrys květu)
- Vymaluj obrázek (nezapomeň, že tulipány mohou mít mnoho barev, stonek květiny má jakou barvu?).
7. Vyrábění tulipánu
Úkolem:
- Máš doma barevné papíry? Můžeš je použít. Pokud ne, nevadí 🙂 použij bílý papír a nakonec si tulipán vybarvíš pastelkami/vodovkami.
- Nauč se s dospělým skládat origami tulipánu. Vypadá to složitě, ale neboj, je to jednoduché.
- Slož si květ podle návodu.
- Stonek si můžeš také složit podle návodu nebo ho sám/sama domalovat.
- Nalep tulipán na papír/čtvrtku a domaluj trávu, oblohu, můžeš dokreslit sluníčko, aby se tulipánu lépe dařilo.
- Nezapomeň si obrázek podepsat.
8. PROCVIČOVÁNÍ DO K ZÁPISU / DO ŠKOLY:
1. Podpis
Nezapomeň se na vše, co splníš podepsat svým jménem. Tužku drž správně – už si skoro školák 🙂
2. Zopakuj si jaký máme měsíc v roce?
Dospělý ti básničku přečte, můžeš se ji naučit, pokud se ti líbí.
3. Jak se jmenuje dnešní den?
Úkolem:
Každý den v týdnu má určitou barvu. Zkus si s maminkou vyjmenovat dny v týdnu, pojmenovat barvy. A každý úkol, který tento týden splníš a zařadíš do svého portfólia – označ puntíkem správné barvy (podle dnu, kdy si úkol vypracovával).
4. Zvládneš roztřídit?
Úkolem:
- vybarvi si spodní obrázky
- vystřihni si je
- přiřaď a přilep do správného sloupce
5. Geometrické tvary
- Zopakuj si s dospělým geometrické tvary. Umíš je pojmenovat? (Dospělý ti bude jmenovat – zkus správně ukázat)
2. Nakresli velký obrázek podle říkanky. Hezky ho barevně vybarvi podlé své volby.
6. Procvičování čísel a barev
Úkolem: Vybarvi obrázek podle barev, které jsou na straně. Obrázek nemusíš vymalovat hned celý, je velmi těžký, proto si každý den vymaluj část, aby toho na tebe nebylo hodně 🙂
7. A máme tu poslední úkol!
Si veliká/ý šikula. Určitě zvládáš všechno krásně. Teď ještě, aby ses naučil si zavázat tkaničky na botkách. Umíš vázat tkaničku? Společně s maminkou nebo tatínkem to doma zkoušejte. Neboj, není to tak těžké 🙂 Určitě to zvládneš.
Vůbec nevadí, když to nepůjde hned 🙂 .. zkoušením se to naučíš.
Další týden za námi. Jste šikulky 🙂 Už se na vás moc těšíme. Mějte se krásně a hlavně buďte na sebe všichni opatrní.
TÝDEN 1. 3. – 5. 3. 2021
Téma: První jarní květy
1. Básnička
Jaro:
„Táta včera na venku,
našel první sněženku,
vedle petrklíč,
zima už je pryč.“
2. Hádanky
Úkolem: s maminkou nebo tatínkem si přečti básničku a zkus uhádnout, co je to za květinu – popros dospělého, aby to tam dopsal
3. Rozvoj předmatematických schopností
Úkolem:
- Uhádni, co je na obrázku za květiny? (tulipány)
- Jaké barvy mají tulipány?
- spočítej kolik tulipánů je v každém chlívečku a zakroužkuj správné číslo
Bonus: zkus i čtvrtý odstavec – ale pozor, je těžký
4. Výtvarná činnost
- rozvoj jemné motoriky – dbát na správný úchop pastelky, uvolněné zápěstí
- rozvoj předmatematických schopností – nácvik počítání do deseti
Úkolem:
- pojmenování květiny (Narcis žlutý)
- vymalování narcisu – využití správných barev (pojmenování barev, správný úchop pastelky)
- rozstříhání proužků podle čáry
- lepení na papír podle číselné řady
5. Pohybová chvilka:
- zacvič si s Kájou – rozcvička
- nácvik hodu a chytání míče
– utíkej ven na čerství vzduch a vyzkoušej, jak daleko umíš hodit míč
– chytání – různá vzdálenost (Jsi šikula? Chytneš i z dálky?)
6. Spojovačka:
Úkolem: spoj správné květiny, které k sobě patří
7. Básnička s pohybem
Úkolem: protáhni se s básničkou a přivítej tím jaro
JARO (autor: Hana Doležalová)
Podívej se, támhle v trávě,
(dřep, rozhlížet se)
kytička vyrostla právě,
(z dřepu do stoje)
čechrá si zelenou sukýnku,
(stoj snožmo, ruce v bok, kroutit zadečkem)
protahuje si barevnou hlavinku.
(stoj roznožmo, opatrně naklánět hlavu)
K sluníčku lístky natahuje,
(stoj roznožmo, ruce natahovat nad hlavou)
ještě se ospale protahuje,
(stoj roznožmo, ruce natahovat nad hlavou)
na louce není jediná,
(stoj snožmo, hlavou „NE“)
protože jaro už začíná.
(stoj snožmo, ruce dělají velká kola před tělem)
8. Zpěv písničky „Sněženky“
- zkus s maminkou nebo tatínkem si zazpívat tuto jednoduchou písničku
9. Pohádka:
Skřítek Racochejl – Jak otevíral jaro
Úkolem: povídání si o pohádce (Co se tam stalo? Co našel skřítek Racochejl? Co se dělá s klíčem, která Racochelj našel? Odemklo se jaro?)
TÝDEN 2. 11. – 6. 11. 2020
TÉMA: Vyletěl si pyšný drak
V tomto týdnu si děti procvičí jemnou motoriku, správný úchop tužky, barvy, počítání, grafické znázornění číslic, správnou výslovnost apod. Dále zadané úkoly u dětí rozvíjí představivost a fantazii, tvořivost, soustředěnost na činnost.
1. Hádanka:
2. Básnička:
Pouštění draka (Jiří Žáček)
„Draku, ty jsi vážně drak? – Hudry,hudry, je to tak!
A máš zuby dračí? – Mám dva – to mi stačí!
A co těmi zuby jíš? – Princezen mám plnou spíž!
Ach ty lháři – každý to ví, že jsi jenom papírový!“
3. Vymalování mašliček správnou barvou
– Rozvoj jemné motoriky (správný úchop, nepřetahování), číselná představa, barvy, předmatematická gramotnost
-
- nácvik počítání do 6 (ukazování na rukou)
- poznávání číslic
- barvy – zakroužkování čísel zadanou barvou (rodiče přečtou podle zadání)
- samostatná práce dětí
Doplňkový úkol: Kolik je na obrázku listů celkem?
Zakroužkuj stejné listy jednou barvou.
4. Procvičování předmatematické gramotnosti, barev
Úkolem: Vybarvi ocásek dráčka tak, aby:
-
- 3 mašličky byly zelené
- 4 mašličky byly žluté
- 1 mašlička byla oranžová
- 5 mašliček bylo modrých
- 3 mašličky byly červené
- 2 mašličky byly růžové
- 1 mašlička byla hnědá
- 2 mašličky byly šedé
Mašličky mohou být vybarvené na přeskáčku. Zbytek dráčka (kromě mašliček na ocásku) vymaluj dle své vlastní fantazie.
Kolik mašliček zůstalo na ocásku bílých? (napiš číslem – popřípadě počtem teček)
5. Kolik dráčku letí k mráčku?
Pokud si byl pouštět dráčka s rodiči, babičkou, dědečkem nebo s někým jiným.. můžeš na samostatný papír nakreslit obrázek svého zážitku.
6. Rozklad slov na slabiky – nechte dítě vytleskávat slova
Mašlička Drak Dráček Podzim Žlutá Červená Hnědá Oranžová Mrak
7. Geometrické tvary
Inspirace a nabídka dalších aktivit – dobrovolné
1. Pohádky o pouštění draka
2. Vyrábění papírového draka dle fantazie
Pokud jste s dětmi vyráběli draka, můžete ho nafotit a přiložit do portfólia.
3. Písnička
Kdyby jste si chtěli s dětmi zazpívat písničku, je dohledatelná na youtube.com podle názvu 🙂